07.08.2024
Рішення №104дп-24
Про накладення дисциплінарного стягнення на прокурора організаційно-методичного відділу управління організаційно-методичного та аналітичного забезпечення Департаменту протидії злочинам, вчиненим в умовах збройного конфлікту, Офісу Генерального прокурора Кравчук В.Г.
кваліфікаційно-дисциплінарна комісія прокурорів
№104дп-24
07 серпня 2024
Київ
Про накладення дисциплінарного стягнення на прокурора організаційно-методичного відділу управління організаційно-методичного та аналітичного забезпечення Департаменту протидії злочинам, вчиненим в умовах збройного конфлікту, Офісу Генерального прокурора Кравчук В.Г.
Кваліфікаційно-дисциплінарна комісія
прокурорів, у складі: головуючого Гнатіва А.Я., членів –
Житного О.О., Захарової О.С., Поліщука В.В., Отвіновського П.Л.,
Стуконога О.І., Томак М.В., Цуркана М.І., Юзькова О.В., розглянувши
висновок про наявність дисциплінарного проступку в діях прокурора організаційно-методичного відділу управління
організаційно-методичного та аналітичного забезпечення Департаменту протидії
злочинам, вчиненим в умовах збройного конфлікту, Офісу Генерального прокурора
Кравчук В.Г. у дисциплінарному провадженні № 07/3/2-361дс-39дп-24,
УСТАНОВИЛА:
1. Відомості про прокурора, стосовного якого
здійснюється дисциплінарне провадження
Кравчук
Вікторія Георгіївна в органах
прокуратури працює з грудня 1986 року, а з 31 травня 2022 року – на посаді
прокурора організаційно-методичного
відділу управління організаційно-методичного та аналітичного забезпечення
Департаменту протидії злочинам, вчиненим в умовах збройного конфлікту, Офісу
Генерального прокурора.
Присягу працівника прокуратури склала
03 лютого 2011 року.
З положеннями Кодексу професійної етики
та поведінки прокурорів ознайомлена 19 грудня 2012 року.
Характеризується позитивно. Дисциплінарних
стягнень не має.
2. Відомості щодо етапів дисциплінарного провадження
До Кваліфікаційно-дисциплінарної
комісії прокурорів (далі – Комісія) 03 травня 2024 року надійшла
дисциплінарна скарга виконувача обов’язків керівника Генеральної інспекції
Офісу Генерального прокурора Дзюби І.І. про вчинення прокурором Кравчук
В.Г. дисциплінарного проступку.
Автоматизованою системою розподілу
дисциплінарних скарг для вирішення питання про відкриття дисциплінарного
провадження дисциплінарну скаргу розподілено члену Комісії Війтовичу Л.М.,
яким 07 травня 2024 року прийнято рішення про відкриття дисциплінарного провадження
№ 07/3/2-361дс-39дп-24 та проведено перевірку викладених у ній обставин.
На підставі рішення Комісії від 03
червня 2024 № 17зп-24 та наказу голови Комісії від 03 червня 2024 року
№ 21 повторним автоматичним розподілом 05 червня 2024 року
дисциплінарне провадження визначено члену Комісії Отвіновському П.Л.
За результатами
перевірки членом Комісії Отвіновським П.Л. 12 червня 2024 року
складено висновок про наявність дисциплінарного проступку в діях прокурора
Кравчук В.Г., який разом з матеріалами дисциплінарного провадження
передано на розгляд Комісії.
У засіданні Комісії 10 липня 2024 року прокурор Кравчук В.Г. заявила клопотання про участь у засіданні її представника
– адвоката ОСОБА 1, якою заявлено клопотання про перенесення засідання для
ознайомлення з матеріалами дисциплінарного провадження.
На підставі пункту 108 Положення про порядок
роботи відповідного органу, що здійснює дисциплінарне провадження, Комісією
ухвалено протокольне рішення про продовження розгляду висновку на один місяць.
Скаржника та прокурора Кравчук В.Г. повторно своєчасно
та належним чином повідомлено про час і місце проведення засідання Комісії.
У засіданні взяв участь представник скаржника – прокурор відділу
запобігання правопорушенням в органах прокуратури управління внутрішньої
безпеки Генеральної інспекції Офісу Генерального прокурора ОСОБА 2, який скаргу
підтримав, з висновком члена Комісії погодився та просив притягнути Кравчук
В.Г. до дисциплінарної відповідальності.
Прокурор Кравчук В.Г. на засідання Комісії повторно не
з’явилася, надіслала
повідомлення про неможливість бути присутньою на засіданні Комісії у зв’язку з
перебуванням з 05 до 25 серпня 2024 року у відпустці та про відкладення
розгляду висновку про наявність у її діях дисциплінарного проступку з
урахуванням відпустки на іншу дату.
Представник
Кравчук В.Г. – адвокат ОСОБА 1, надіслала до Комісії клопотання про
долучення до матеріалів дисциплінарного провадження відповіді на її адвокатські
запити, а також про перенесення засідання у зв’язку з перебуванням у відпустці.
Клопотання задоволено частково, до матеріалів долучено копії адвокатських
запитів та відповідей на них.
За таких умов Комісією, ураховуючи вимоги
пунктів 1, 3 частини третьої статті 47 Закону України
«Про прокуратуру» від 14 жовтня
2014 року № 1697- VII
(далі – Закон № 1697-VII), прийнято рішення про розгляд висновку за відсутності прокурора Кравчук В.Г.
3. Зміст дисциплінарної скарги
Прокурор Кравчук В.Г. зобов’язана щорічно проходити
таємну перевірку доброчесності та з 01 січня до 31 березня особисто подавати декларацію
доброчесності прокурора (далі – Декларація) за встановленими формою та
правилами. Однак зазначені вимоги вона проігнорувала та подала Декларацію лише
05 квітня 2024 року.
За таких обставин скаржник вважав, що в діях Кравчук В.Г.
вбачаються ознаки дисциплінарного проступку, передбаченого пунктом 5 частини
першої статті 43 Закону № 1697-VII, а саме – вчинення дій, що порочать
звання прокурора і можуть викликати сумнів у його об’єктивності,
неупередженості та незалежності, у чесності та непідкупності органів
прокуратури.
4. Досліджені
Комісією джерела інформації та встановлені на їх підставі обставини
Заслухавши доповідача –
члена Комісії Отвіновського П.Л., та представника скаржника ОСОБА 2,
вивчивши висновок, дослідивши матеріали перевірки, встановлено таке.
Відповідно до частини п’ятої статті 19 Закону № 1697-VII
та пункту 3 розділу ІІ Порядку проведення таємної перевірки
доброчесності прокурорів, затвердженого наказом Генерального прокурора від
29 грудня 2022 року № 293 (далі – Порядок № 293), Кравчук
В.Г. зобов’язана щорічно проходити таємну перевірку доброчесності шляхом
заповнення з 01 січня до 31 березня на офіційному вебсайті Офісу
Генерального прокурора Декларації за встановленими формою та правилами.
Протягом 09 – 26 лютого 2024 року Кравчук В.Г. неодноразово
переглядала в системі електронного документообігу лист-доручення Генерального
прокурора від 25 січня 2024 року № 17/1/1-6594вн-24 та пам’ятку щодо
порядку подання прокурорами Декларації доброчесності.
Згідно з відомостями підсистеми перевірки Декларацій Кравчук В.Г. з
01 січня до 31 березня 2024 року (включно) в особистий кабінет
користувача системи не заходила. Вперше такий вхід Кравчук В.Г. здійснила лише
05 квітня 2024 року о 14 год 26 хв і протягом п’яти
хвилин заповнила та подала Декларацію.
5. Пояснення прокурора
Із письмових пояснень Кравчук В.Г., наданих у дисциплінарному
провадженні, вбачається, що вона ознайомлена з вимогами законодавства щодо
строків та форм подання Декларації. Підтвердила факт подання нею Декларації
після крайнього терміну подачі, а саме 05 квітня 2024 року. На цім, мала
намір вчасно заповнити Декларацію після подання нею 29 березня 2024 року
Декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого
самоврядування, за 2023 рік.
Несвоєчасність подання Декларації пояснила тим, що у ІІ півріччі
2023 року відбулось оновлення додатка, через який потрібно подавати
Декларацію, для чого необхідно завантажити додаток. Не будучи повною мірою
обізнаною з діями, пов’язаними з цим додатком, вона вирішила скористатись
порадами колег по роботі, однак відразу цього не зробила. Ураховуючи, що у
березні 2024 року збільшилась кількість повітряних тривог, які тривали фактично
усю ніч 29 березня 2024 року, що негативно вплинуло на її психоемоційний стан,
Кравчук В.Г. вважала виконаними нею вимоги щодо заповнення Декларації у
зв’язку з поданою щорічною Декларацією за 2023 рік.
Далі, виконуючи контрольне доручення Генерального прокурора від 21 грудня
2023 року № 17/1/1-1911ВН-2023 щодо надання копії підтверджуючих повідомлень
Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – НАЗК)
про подання щорічної декларації за 2023 рік, Кравчук В.Г. вирішила
перевірити подання нею Декларації доброчесності. За допомогою порад щодо
застосування оновленого застосунку на порталі подачі Декларацій доброчесності
прокурора вона зайшла в персональний кабінет та з’ясувала відсутність своєї
Декларації на сайті, тому невідкладно її заповнила та подала.
6. Правові
джерела, що підлягають застосуванню, та мотиви прийнятого рішення
Надаючи юридичну оцінку діям прокурора Кравчук В.Г., Комісія виходить
з наступного.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи
прокуратури України та їх посадові особи зобов’язані діяти в межах повноважень
та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові засади організації і діяльності
прокуратури України, статус прокурорів, загальні права і обов’язки прокурора
визначено Законом № 1697‑VII.
Згідно з пунктом 3 частини четвертої
статті 19 Закону № 1697-VII прокурор зобов’язаний діяти лише на
підставі, в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами
України.
Відповідно до частини п’ятої статті 19 Закону № 1697-VII прокурор
зобов’язаний щорічно проходити таємну перевірку доброчесності.
Подання Декларації врегульовано Порядком
№ 293.
Пунктами 1, 2 розділу ІІ Порядку № 293
передбачено, що щорічна таємна
перевірка доброчесності прокурорів проводиться на підставі частини п’ятої статті 19 Закону № 1697-VII;
проходження таємної перевірки доброчесності полягає у щорічному поданні
прокурором Декларації.
Пунктом 3 розділу ІІ Порядку № 293 встановлено,
що кожен прокурор щороку з 01 січня до 31 березня (включно)
зобов’язаний особисто шляхом заповнення на офіційному вебсайті Офісу
Генерального прокурора подати Декларацію за формою і правилами, визначеними додатком 1 до Порядку.
Згідно з пунктом 7 розділу ІІ Порядку № 293 неподання, несвоєчасне подання
прокурором Декларації без поважних причин вважається невиконанням обов’язку,
передбаченого частиною п’ятою статті 19 Закону № 1697-VII, та може бути підставою
для ініціювання дисциплінарної відповідальності.
При наданні оцінки обставинам цього
дисциплінарного провадження Комісія діє виключно в межах компетенції,
встановленої Законом № 1697-VII, тобто надає оцінку тим фактам, які можуть
свідчити про наявність або відсутність в діях прокурора складу дисциплінарного
проступку та ступінь його вини.
Згідно зі сталою практикою Комісії
дисциплінарним проступком прокурора необхідно вважати протиправну, винну дію
або бездіяльність, прийняття рішення чи його неприйняття, що полягає у
невиконанні або неналежному виконанні прокурором своїх посадових обов’язків та
інших вимог, встановленими Законом № 1697-VII та іншими
нормативно-правовими актами, за яке до нього може бути застосоване
дисциплінарне стягнення.
Дисциплінарне провадження стосовно
прокурора Кравчук В.Г. відкрито у зв’язку з вчиненням нею дій, що порочать
звання прокурора і можуть викликати сумнів у його об’єктивності,
неупередженості та незалежності, у чесності та непідкупності органів
прокуратури.
До дій, що порочать звання
прокурора і можуть викликати сумнів у його об’єктивності, неупередженості та
незалежності, у чесності та непідкупності органів прокуратури, серед іншого,
належать неподання або несвоєчасне подання прокурором без поважних причин
декларації доброчесності прокурора, що підтверджено усталеною практикою
Комісії.
Скаржник пов’язав факт вчинення Кравчук
В.Г. дій, що порочать звання прокурора і можуть викликати сумнів у його
об’єктивності, неупередженості та незалежності, у чесності та непідкупності
органів прокуратури, з невиконанням нею вимог Порядку № 293 щодо строків
подання декларації доброчесності прокурора, що призвело до направлення нею
Декларації через 5 днів після крайнього строку її подання.
Наведені Кравчук В.Г. причини
несвоєчасного подання Декларації (недостатньою обізнаністю з діями, пов’язаними
з оновленням додатка, через який потрібно подавати Декларацію, негативний вплив
тривалих повітряних тривог на психоемоційний стан) Комісія не може визнати
поважними та такими, що об’єктивно перешкоджали Кравчук В.Г. подати
Декларацію, оскільки вони не виправдовують пропущення строку на подання
Декларації, яку вона мала можливість подати упродовж трьох місяців, починаючи з
січня 2024 року, а не тільки 05 квітня 2024 року.
Таким чином, Комісія вважає,
що
прокурор Кравчук В.Г., несвоєчасно подавши Декларацію, порушила
вимоги пункту 3 частини четвертої, частини п’ятої статті 19 Закону № 1697-VII,
пунктів 1-3 розділу ІІ Порядку № 293, тобто вчинила дисциплінарний проступок,
відповідальність за який передбачено пунктом 5 частини першої статті 43 Закону
№ 1697-VII, а саме вчинення дій, що порочать звання прокурора і можуть
викликати сумнів у його об’єктивності, неупередженості та незалежності, у
чесності та непідкупності органів прокуратури, а відтак наявні підстави для притягнення
її до дисциплінарної відповідальності.
Вчинення прокурором Кравчук В.Г.
дисциплінарного проступку підтверджено:
- інформацією, викладеною у
дисциплінарній скарзі виконувача обов’язків керівника Генеральної інспекції
Офісу Генерального прокурора Дзюби І.І.;
- відомостями про ознайомлення
Кравчук В.Г. протягом 09-26 лютого 2024 року з Порядком проведення таємної перевірки
доброчесності прокурорів та зобов’язанням подавати Декларацію щороку з 01 січня
до 31 березня;
- поясненнями Кравчук В.Г.;
- витягом з переліку дій користувача
Кравчук В.Г. у підсистемі перевірки Декларацій;
- копією Декларації прокурора Кравчук
В.Г. за період з 01 січня 2024 року до 05 квітня 2024 року, датованої 05 квітня
2024 року.
Оскільки вчинене
прокурором Кравчук В.Г. дисциплінарне правопорушення має триваючий
характер з 01 січня 2024 року до 05 квітня 2024 року, встановлений
частиною четвертою статті 48 Закону № 1697-VII строк для прийняття
Комісією рішення про притягнення її до дисциплінарної відповідальності не минув.
При обранні
виду дисциплінарного стягнення стосовно прокурора Кравчук В.Г. Комісія
враховує характер вчиненого нею дисциплінарного проступку, її особу та ступінь
вини, обставини, що впливають на обрання виду дисциплінарного стягнення,
позитивну характеристику прокурора.
З огляду на
викладене Комісія вважає, що застосування до прокурора Кравчук В.Г.
дисциплінарного стягнення у виді догани є пропорційним вчиненому нею
дисциплінарному проступку.
Інших обставин,
що мають значення для прийняття рішення, під час дисциплінарного провадження не
встановлено.
На підставі
викладеного, керуючись статтями 43, 47–49, 77, 78 Закону № 1697-VII,
пунктами 110–112, 115, 117 Положення про порядок роботи відповідного органу, що
здійснює дисциплінарне провадження, Комісія,
ВИРІШИЛА:
Притягнути прокурора організаційно-методичного відділу управління
організаційно-методичного та аналітичного забезпечення Департаменту протидії
злочинам, вчиненим в умовах збройного конфлікту, Офісу Генерального прокурора Кравчук Вікторію Георгіївну до дисциплінарної відповідальності та накласти
на неї дисциплінарне стягнення у виді догани.
Копію рішення направити Генеральному прокурору для застосування накладеного
дисциплінарного стягнення, прокурору Кравчук В.Г. та скаржнику.
Прокурор може оскаржити рішення, прийняте за результатами дисциплінарного
провадження, до адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого
поширюється на місто Київ, або до Вищої ради правосуддя протягом одного місяця
з дня вручення чи отримання ним поштою копії рішення.
Головуючий |
|
Андрій ГНАТІВ |
||
|
|
|
||
|
|
|
||
Члени Комісії |
|
Олександр ЖИТНИЙ |
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
В’ячеслав ПОЛІЩУК |
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
Олег СТУКОНОГ |
||
|
|
|
||
|
|
Майя ТОМАК
|
||
|
|
|
||
|
|
Михайло ЦУРКАН
|
||
|
|
Олександр ЮЗЬКОВ |